Monday, August 6, 2012

Buah Melaka (kuih kelopong) dan Puteri Mandi

Kalau dah namanya orang Melaka, memang tak sah la di bulan puasa ni kalau tak ada kuih-kuih yang berasaskan gula melaka. Tapi bila dah kawin dengan oghe kelate ni, kadang-kadang kalau dapat yg ori, I gantikan gula melaka dengan nisan/nise. hehe ...

Kuih kelopong atau kebanyakan orang panggil buah melaka memang fav lah. Anak I si Hafiy tu, kalau kata nak buat kuih ni, cemas je nak menolong. Buat tiap-tiap hari sepanjang puasa pon xpe, laku cam goreng pisang.


Puteri mandi ni pulak permintaan adik bongsu hari tu, kalau dapat isi kelapanya tu muda sket memang marvellous lah!


Haha .. semua gambar ni snap dalam keta jer. Balik kerja, masak pon dah lambat. Selalu I & hubby tiba depan pintu rumah mak bawak juadah, azan pon dah berkumandang.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...